Сторінка логопеда
 Годунок Яна Вікторівна - учитель -логопед

Мовленнєва абетка для батьків
 Артикуляційний гімнастика - це гімнастика для губ, язика, нижньої щелепи. Навчіть малюка перед дзеркалом відкривати і закривати рот, піднімати мову вгору, робити його широким і вузьким, утримувати у правильному положенні.
Швидка мова - неприйнятна в розмові з дитиною. Говоріть ясно, чітко, правильно, використовуючи як «дитячі», так і «дорослі» слова (Це машина - бі-бі. А ось собака - ав-ав). Не дозволяєте маляті говорити швидко.
Завжди розповідайте дитині про те, що бачите, пам'ятайте, що якщо для вас все навколишнє знайоме і звично, то малюка з усім, що нас оточує, потрібно познайомити. Поясніть йому, що дерево росте, квітка цвіте, навіщо на ньому бджола. Від вас залежить, чи буде розвиненим ваш малюк.
Головні складові красивої мови: правильність, чіткість, виразність, помірні темп і гучність, багатство словникового запасу і інтонаційна виразність. Такою має бути ваша мова.
Дихальна гімнастика важлива в становленні мови. Щоб виробити правильну повітряний струмінь, необхідну для виголошення багатьох звуків, навчіть дитину дути тонкою цівкою на легкі іграшки, кульки, кораблики на воді (щоки роздувати не можна!)
Якщо дитині виповнилося 3 роки, він обов'язково повинен вміти говорити фразами. Відсутність фразової мови говорить про затримку мовного розвитку, а відсутність слів в 3 роки - про грубі порушення загального розвитку.
Жести доповнюють нашу мову. Але якщо малюк замість промови користується жестами, не намагайтеся розуміти його мова без слів. Зробіть вигляд, що не знаєте, чого він хоче. Спонукайте його просити. Чим довше будете розуміти жестовую мова дитини, тим довше він буде мовчати.
«Золота серединка» - ось до чого треба прагнути в розвитку дитини, тобто до норми. Придивіться до малюка. Чи відрізняється він від однолітків? Не перевантажуйте його інформацією, не прискорюйте його розвиток. Поки дитина не опанував рідною мовою, рано вивчати іноземний (не дарма в двомовних сім'ях дуже часто у дітей спостерігається загальне недорозвинення мови).
Ілюстрації в дитячих книгах, що відповідають віку дитини, - чудовий посібник для розвитку мови. Розглядайте з ним ілюстрації, говорите про те, що (хто) зображений на них, і нехай малюк відповідає на питання: де? Хто? Коли? Що робить і т.д.
Критерії, за якими можна оцінити мова дитини, батьки повинні знати.
Наприклад, норми звуковимови такі:
3-4 роки - З, З, Ц вже повинні правильно вимовлятися;
4-5 років - Ш, Ж, Ч, Щ;
5-6 років - ЛЬ, Й;
До 6-7 років допускається заміна самого складного звуку Р простішим звуком або його відсутність в мові.
Ліворукість - не відхилення, а індивідуальна особливість людини, не сприймає перенавчання. Це може привести до неврозів і заїкання.
Дрібна моторика - так зазвичай називають руху кистей і пальців рук. Чим краще розвинені пальчики, тим краще розвинена мова. Тому прагнете до розвитку м'язів руки малюка. Нехай спочатку це буде масаж пальчиків, ігри типу «Сорока, сорока», потім ігри з дрібними предметами під вашим контролем, шнурівки, ліплення, застібання гудзиків і т.д.
Не можна займатися з дитиною, якщо у вас поганий настрій, малюк чимось засмучений або хворий. Тільки позитивні емоції забезпечують високу ефективність заняття.
Загальне недорозвинення мови (ОНР) часто зустрічається у тих дітей, які заговорили пізно: слова - після 2 років, фрази - після 3. Можна говорити про ОНР, коли у дитини недорозвинення всіх компонентів мовлення: порушено звуковимову, обмежений словниковий запас, погано розвинений фонематичний слух, порушений граматичний лад мови.
Соска шкідлива, якщо малюк смокче її довго і часто. По-перше, у нього формується високе (готичне) небо, яке впливає на формування правильної вимови звуків. По-друге, соска заважає мовному спілкуванню. Замість вимови слів дитина спілкується за допомогою жестів і пантоміміки.
Тільки комплексний вплив фахівців (логопед, лікар, вихователі, батьки) допоможе якісно поліпшити або виправити складні мовні порушення.
Розумовий розвиток невіддільне від мовного, тому, займаючись з дитиною, потрібно розвивати всі психічні процеси: мислення, пам'ять, мова, сприйняття.
Фольклор - кращий мовний матеріал, накопичений народом століттями. Потешки, приказки, скоромовки, вірші, пісеньки розвивають мова дітей і з задоволенням ними сприймаються.

Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно!